Előkészítőóra


2019. május 14-én három órában a hamarosan aktuális horvátországi kirándulással foglalkoztunk.


Az első előkészítő órán csoportokat kellett alkotnunk (persze mindenki rögtön a barátjával állt össze) és el is kezdtük a felkészülést a kirándulásra. Először Zsolt bácsival megnéztünk egy prezentációt az előző osztályok kirándulásairól, majd elkezdtük a feladatokat. 

Az első feladatban a kiosztott lapokon térképek voltak, amiken Magyarország és a szomszédos országok voltak láthatóak a mostani időben, az Osztrák-Magyar Monarchia idejében és a trianon utáni határokkal. Mindegyik csoportnak be kellett jelölnie az országokat a különböző tér-képeken, az előbb említett időknek megfelelően.



Ezután olyan térképeket kaptunk, amin szintúgy Magyarország és a szomszédos országok voltak láthatóak, de már a mai határokkal. A térképen be volt jelölve mindegyik országnál, hogy az adott országban hány százalék a magyar lakosok száma. A csoportoknak le kellett írniuk egy táblázatba az adatokat és csökkenő sorrendbe helyezni őket.
Éva nénivel az asszimiláció, tolerancia/intolerancia, kooperatív viselkedés fogalmaival foglalkoztunk. Elolvastuk és megbeszéltük, melyik pontosan mit is jelent, majd kaptunk különböző mondatokat, amikről el kellett döntenünk, hogy az előbb említett fogalmakhoz melyik tartozhat. Horvátország etnikai összetételéről is beszéltünk.

A három előkészítő óra nagyon jó hangulatban telt.
Mieth Viktória, Hock Sára



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2. nap

Bemutatóóra

3. nap