1. nap

2019. május 30. csütörtök

5 óra 30 perc. Ilyen korán még sosem mentünk iskolába, de ezt ma vidáman tettük meg, hiszen indultunk a négy napos HATÁRTALANUL! kirándulásra. Az első napunk programja Laskón kezdődött.

Ellátogatunk a laskói horvát-magyar iskolába.

Mivel javában tanultak az ottani diákok, mi bementünk a hatalmas, újonnan épült tornatermükbe. Kicsit irigykedtünk, nekünk is jó lenne egy ilyen épület. Az igazgatónő mesélt nekünk az iskoláról, hogy hogyan jött létre, milyen települések tartoznak még hozzájuk, hogy hány gyerek jár a suliba.

Ezután furulyaelőadással kedveskedtek az alsósok, majd az ovisok a mindennapi játékukat mutatták be nekünk, amibe minket is belevontak, amit nagyon élveztünk.

Ezek után mi is előadtuk amivel készültünk, vagyis a bábelőadást és a dalt Pécs nevezetességeiről. Aztán körbenéztünk a suliban. Bementünk az osztálytermekbe és az ovisokhoz is.

Nagyon meglepett bennünket, hogy a Magyarországtól ilyen távol milyen fontos az itt élő embereknek a származásuk, vagyis az, hogy magyarok.

Miután az iskolába végeztünk, elsétáltunk a helyi református templomba, ahol Sztárai Mihály hirdette Isten igéjét 16 évig. Elénekeltük a himnuszt és megkoszorúztuk Sztárai emléktábláját.

11 óra körül továbbmentünk Zágrábba. Miután megérkeztünk a városba, lepakoltunk első szállásunknál, elosztottuk a szobákat. Kis pihenő után elindultunk a gyönyörű városba.

Megnéztük a Jelasics teret, a város makettjét, a Szent István székesegyházat, a Kőkaput, Szent Márk templomot, Báni palotát, Szábort, a Horváth Köztársaság parlamentjét és megmásztuk a Lotrscsak tornyot, ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk. Fagyiztunk és elmentünk boltba a másnapi túlélés érdekében.

19-20 óráig vacsoráztunk, majd teli hassal elindultunk az esti városnézésre. A város talán még szebb volt az esti sötétben, mivel nagyon színes fényekkel világították meg.

Lassan visszasétáltunk a szálláshoz, majd nyugovóra tértünk.

Írta: Hock Doroti Sára, Krasznai Abigél, Óbéri Anna

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

4. nap

Bemutatóóra

2. nap