3. nap

2019. június 1. szombat

6:00-kor felébredtünk, imádkoztunk, reggeliztünk és indulhattunk is Fiuméból Pazinba, ahol megnéztük a pazini várat. Ennek a várnak az az érdekessége, hogy egy szakadék mellett van és nem fel, hanem lefelé kell menni. Miután Pazinban megnéztük a várat, bevásároltunk, elindultunk a Limski-öbölhöz, de az eredeti tervvel ellentétben Rovinjban kötöttünk ki, ahol egy kisebb városi séta után egy olasz pizzériában megettük az ebédünket.

Nagy örömünkre az ebédnél volt egy vajdasági magyar, aki segített nekünk fordítani a pincérnek, így sokkal könnyebb volt a rendelés.
 A finom pizza evés és a kikötői séta után most már tényleg a Limski-öbölhöz mentünk, ahol a gyönyörű kilátás megtekintése után vettünk szuveníreket az otthoniaknak. Nagyon viccesnek találtuk, hogy az eladók magyarul próbáltak beszélni.

Az öböl megnézése után Pulába (magyarul Pólába) utaztunk, ahol a katonai temetőben megkoszorúztunk a hősi halált halt magyar katonák emléktábláját. Elénekeltük a himnuszt, amiben sajnos egy kutya megzavart minket. A kikötőben sétálva megismerhettük a flotta átadást Horthy Miklós emlékirata alapján. Megtekekintettük az amphiteátrumot, ami gyönyörű volt és a szuvenírekről se feledkeztünk meg.

Miután kivásárolgattuk magunkat, megnéztük a többi római emléket és egy erődöt is. Egy cukorkabolt felé vitt az utunk, ahol mindenki bőven bevásárolt magának nasival.

Pulában került sor az ott élő magyarokkal való találkozásra. Sajnos, amikor sétáltunk az egyesületük épületéhez, eltévedtünk kicsit a városban. Végre megtaláltuk a helyet, ahol minden csütörtökön összegyűlnek. A “klubnak” szinte csak idős tagja van, de igyekeznek, hogy a kisebb magyar gyerekeknek is felkeltsék a figyelmüket, hogy tartsák meg magyarságukat.

Zsuzsa néni, az egyesület vezetője, bekísért minket az épületbe, ami régen matrózszállás volt, majd később odaadták különféle csoportoknak. Alapvetően nagyon érdekes volt a határon túli magyarokkal a beszélgetés, kérdezhettünk is bármit, majd előadtuk a nekik készült műsorunkat.

Nagyon tetszett nekik, mosolyogva nézték végig az összes mozdulatunkat. Készítettek nekünk süteményeket és innivalót, amiket örömmel fogyasztottunk el.

Fiuméba visszaérve kaptunk hideg vacsorát. Jóízűen megettük, majd mindenki bedőlt az ágyba a fáradtságtól.

Írta: Mieth Viktória

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bemutatóóra

2. nap

4. nap