2. nap

2019. május 31. péntek

Reggel 6:00-kor keltünk, majd kicsit álmosan elmentünk reggelizni. A finom ételek után mindenki összepakolt és elmentünk Zágrábból Abbáziába, ahol végre megláthattuk a tengert. Bizony volt, aki most látta meg életében először.

Sétálgattunk a tengerparton és megcsodáltunk egy gyönyörű parkot és a múlt század eleje óta álló nyaralóhelyeket.

Nagyon hangulatos volt. Sokáig azonban nem időztünk, mert siettünk második szállásunkra Fiumébe. Az ebéd nagyon gyorsan elfogyott, hiszen várt ránk a tenger. Ilyenkor talán az sem számít, hogy a víz 16-18 fokos, hősies fogadalmak között és egymást túllicitálva ettük a finom rántott húst.
Az első apró csalódás akkor ért minket, amikor a tervezett partra nem tudtunk lemenni, mert omlásveszély miatt lezárták. A következő lejáróhoz kicsit többet kellett gyalogolni, de mi már annyira izgatottak voltunk, hogy ez sem számított. A második apró csalódás a víz hőfoka.
Hát nem így képzeltük a 18 fokos vizet! A fogadalmak ellenére csak néhány bátor társunk lubickolt. Páran inkább a part menti kövek dobálásával töltötték el az idejüket.
Vacsora után városnézésre indultunk. Ebben a városban is sok magyar vonatkozású épületet és helyszínt néztünk meg, és mindegyikről meghallgattuk társainkat, akik sok érdekes dologgal készültek. Megnéztük a Nemzeti Színházat, a Szent Vitus templomot, az egykori Kormányzói palotát, megkoszorúztuk Baross Gábor emléktábláját.
Az esti városi forgatagban megálltunk egy Mekinél is, ami igazán jól esett mindenkinek, így újra erőre kaptunk és tovább sétáltunk. Az esti kikötő hangulata leírhatatlan, ezt az élményt mindenkinek személyesen kell átélnie!

Sok-sok élménnyel gazdagodva, de fáradtan értünk vissza a szállásra, ahol nem kellett sokat noszogatni bennünket az alvás miatt.

Írta: Horváth Aliz, Nagy Csillag

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bemutatóóra

4. nap